Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ingchemik

7. 10. 2010 18:40
Předimenzovanost

je podle mě jedním z problémů pražské železnice (což paradoxně vede ke snížení její využitelnosti jako plnohodnotné náhrady ostatních druhů MHD). Když se podíváte na satelitní mapu města, vidíte rozlehlá dnes již téměř nevyužívaná kolejiště (nebo alespoň kolejiště bývalá - dnes náletovými křovinami zarostlé pustiny). Pak se může stát, že cesta od železniční zastávky do "civilizované" části města trvá třeba 20 minut přes divočinu - pozemky ČD...

Takže by bylo dobré se z rozmyslem podívat na potřeby současné železnice a ponechat jen to, co je opravdu potřeba - tím ovšem nemám na mysli rušení tratí podle představ současné vlády - a zbytek nějak smysluplně využít (parky, zástavba - vše je lepší než oplocené pustiny). A pro příklad - okolí Smíchovského nádraží - zvlášť pak severní nástupiště, utopené v rozsáhlém kolejišti, bubenské nádraží, železnice v Krči apod.

0 0
možnosti

sanborn

7. 10. 2010 15:59
Pražské hlavní nádraží vám přijde pro cestující

kvalitní?Nejemom,že se přestavba šíleně protahuje a postavbě se již 3. rokem pohybuje vždy jen pár postaviček,ale přestavbou se prostorově zmenší.Do patra k nástupíštím jedny jezdící schody a na těch je fronta.Zrušení Masaryčky to není plán radnice ,ale bezpohlavního velitelstva což je ODS a změnu Masaryčky Bémovi zaštitoval Langmajer ,člověk bez vzdělání ve stavitelství a architektuře.Budoucnoust bude jenom horší ,protože dle výzkumů občané Prahy budou opět volit ODS.[>-]Rv

0 0
možnosti

vlasta78

7. 10. 2010 13:44
Londynska doprava neni skvela

Sice clanek je libivi a bez vlaku by doprava v Londyne opravdu zkolabovala, rozhodne vlaky nejezdi nacas, zejmena ve spicce, kdy se cestujici do vlaku zkratka nevejdou (dokonce vznikla studie popisujici 'commuters' / pravidelne dojizdejici / jak se psychicky pripravuji na cestu). Navic je to neskutecny 'business'. Za rocni jizdenky se plati castky v tisice librach, protoze zeleznice nedostavaji dotace. Treba na dojizdeni z Readingu do Londyna je to pres 2000 liber. Kdo by byl ochoten zaplatit za dojizdeni z Kladna do Prahy 60000Kc? Radeji bych se porozhledl na priklady z Vidne ci Berlina, protoze i v Londyne si vsimaji, jak je mozne, ze za cestovani se plati nekolikanasobne vice pricemz jezdi vice spoju a posilhavaji po patrovych vlacich jezdici treba v Parizi.

0 0
možnosti

volycodss

7. 10. 2010 15:17
Re: Londynska doprava neni skvela

pockat, ale vyse priklady jsou trosku o necem jinem jestli spravne chapu. autor upozornoval na vyhodu vlaku v mestske doprave a vy upozornujete na vady v primestske.

0 0
možnosti

J i ř í

7. 10. 2010 12:10
Bohužel si nebereme příklad ani jinde.

V rámci Prahy - viz např. cyklopruhy na chodnících (naši radní odmítli zkušenost z Vídně), metro mimo centrum jezdící na povrchu (u nás se postaví umělý tunel jako na Černém mostě, aby to bylo co nejdražší). V rámci celé republiky stačí připomenout tvorbu našich legislativců, kteří odmítli převzít jinde vyzkoušená pravidla proti tunelování... Raději se nadává na Bruselské politiky, zatímco ti naši vymýšlejí věci daleko horší.

0 0
možnosti

volycodss

7. 10. 2010 15:13
Re: Bohužel si nebereme příklad ani jinde.

moment, je schopne nase metro jezdit po povrchu ? dost pochybuji - kdyz se podivam kde bere elektrinu a predstavim si takovy detailik jako trebas dest.

ono pak by mozna pusteni ho na kousku po vrchu znamenalo obrovske investice do rekonstrukce celku pro jine vozy!!

0 0
možnosti

Swooppy

7. 10. 2010 11:07
Skvělý poznatek od jinud ..

Mám podobné zkušenosti z Londýna.Jejich MHD /zejména vlakové spojení do a z centra včetně okolního spojení /je hodné následování.Když jsem popisoval kamarádovi situci v Praze /Hlavní nádraží,Masaryčku a Libeň a pod/ tak jen lakonicky poznamenal:Hm ..je vidět že máme chytřejší a poněkud lidštější radní.Asi je to i kvůli tomu,že i oni museli dřív ve svých limuzínách projíždět Londýn od zácpy k zácpě a to už se jim asi nechce. Pomyslel jsem na Prahu.Každé ráno zácpa kam se podíváš.Neurvalí řidiči nadávající na MHD,autobusy vynucující si prostor aby stihli grafikon,pruhy vyčleňující směr jen pro MHD a tím však zhušťují již tak ucpanou osobní dopravu.A jediné co naši radní byli schopni vymyslet byla Open card /pro ně otevřený banka na penize/,metro končící v polích a neustálé upřednostňování osobní dopravy před MHD.Ovšem co s tím,když občané kterých se to týká se vyjadřují podobně hloupě,jako ti níže v diskusích.

0 0
možnosti

AAA2

7. 10. 2010 10:32
a mimochodem

jak byste chtel vlakem obslouzit oblast Motolske nemocnice?

0 0
možnosti

AAA2

7. 10. 2010 10:31
Vykriky typu oni vlaky rozvijeji

my chceme bourat jsou bohuzel jen trapny populismus. 

Nemyslite, ze by pro vlakovou dopravu v Praze naopak bylo dobre, kdyby vlaky jezdily pres jedno Hlavni nadrazi a ne ze cast jezdi na jedno a cast na druhe, vzajemne nepropojene nadrazi (tj. hlavak a masarycka) ?

0 0
možnosti

CART09

7. 10. 2010 9:43
Vlakem po Praze

Problém železnice uvnitř Prahy, resp. jejího nevyužívání, je podle mne velice jednoduchý, a to že by to bylo příliš levné... Proč stavět pár zastávek a zrenovovat stávající nevyužívané železniční tratě, když můžeme za krásné desítky miliard stavět souběžně metro??

0 0
možnosti
  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1311x
PřF UK v Praze, TOP 09, DR CSTS

Seznam rubrik