Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a21r39t95i30n 37P84á37t68ý 7554856691

Lepší by to bylo udělat jinak - spravedlivěji.

Každý kdo nastoupí do MHD by se jednoznačně identifikoval a přístroj by mu za měsíc nasčítával přepravenou vzdálenost. Na konci měsíce by správce MHD sečetl náklady, podělil by je osobokilometrama a každý by zaplatil svůj podíl na přepravě.

MHD by nebylo dotováno těmi, co o jízdu v MHD nestojí a nepoužívají tento druh pohybu.V

+1/0
8.1.2013 15:45
Foto

J39i61ř45í 17R96e90m14e19š 6407136758685

v tom případě by nikdo MHD nejezdil. Sečtené NEKONTROVATELNÉ NÁKLADY by cenou osobokilometru odradili každého zájemce.

0/0
8.1.2013 16:01

M51a98r90t35i11n 52P14á74t10ý 7214786151

Taď jsou náklady kontrolovatelné?:-)V

0/0
8.1.2013 16:07

M78i56l54o75s52l34a30v 63K32a82n98t93o93r88e86k 1669677841219

Pátý, Pátý meleš páté přes deváté;-DKdyby DPP efektivně hospodařil, tak ztrátový není. Pokud bych měl akceptovat tvůj návrh, tak si přeji, aby mne DPP mě dopravil přímo k cíli a nedělal se mnou vyhlídkovou jízdu po Praze. A jinak tobě by se líbilo, kdybys přišel do hospody naporoučel sis hostinu a hospodský by si podle tvého obžerství, ale na základě svých kalkulací po skončení žranice ti vystavil účet;-D.

0/0
8.1.2013 16:39

M74a12r29t14i23n 86P77á31t84ý 7644516231

Přesně tak, nelíbí se mi to. Tak totiž MHD funguje, díky že jste to pochopil.V

V současné době, každá pražská rodina dotuje MHD částkou skoro 50tisíc korun ročně a to si nemusí ani "přivonět". To je žranice! Jenže to nejde přímo z jejich kapsy, tak je to moc netrápí.

A jen tak mimochodem, opravdu si myslíte, že MHD v Praze může ušetřit dvě třetiny nákladů? Jak?:-)

0/0
8.1.2013 17:11

M82a39r90t55i75n 28P21á31t45ý 7214666321

Chybka - je potřeba ušetřit 3/4 nákladů. Jestli víte jak, jste borec!V

0/0
8.1.2013 17:12
Foto

M93a47r30t70i59n 53Š34u89b41r67t 1835891544375

Náklady na MHD jsou ale náklady na chod města, na zajištění možnosti jej zásobovat, uklízet apod. Ostatně MHD se rozvíjí s rostoucí plochou města a též s tím, kolik má město obyvatel. Protože město nedokáže fungovat tak, aby se každý přepravoval individuálně a současně poskytovat další služby. Když každý řekně, že odpadky bude vozit na skládku sám, na ulici si bude svítit baterkou, splašky balit do zavařovaček...tak to asi neoznačíte za dobrý nápad. Město poskytuje nějaké služby, které si platíme my všichni, abychom mohli fungovat všichni dohromady. A MHD je naprosto stejnou službou, která souvisí s chodem města, a která individuálně hrazena každý za své jaksi fungovat nemůže.

+1/0
8.1.2013 17:22

M23a29r34t21i22n 55P60á74t77ý 7434266781

S těma vodárnama, kanalizacema a skládkovným nemáte tak docela pravdu. Ve většině měst je to výdělečná činnost. Namátkou sem nahlédl do výroční zprávy Pražské služby na svážení odpadu jsou v plusu :-)V

Takže jsou služby veřejnosti, co fungovat bez dotací můžou.

Na druhou stranu, jaký je rozdíl když za službu dám stovku a pak vám dám ještě tisícovku, abyste tu službu osmi stovkama ještě doplatil?

0/0
9.1.2013 6:46
Foto

M94a25r73t98i90n 64Š72u87b26r50t 1345631764535

Ovšem, aby se ti, co nepoužívají MHD, mohli vůbec pohybovat, musí existovat obrovské procento těch, kteří MHD využívají. takže dotace na MHD je vlastně i dotací na to, aby třeba auta vůbec jakž takž jela. Aby projelo denně do Prahy 50 000 lidí po Nuseláku do centra autem, musí současně projet po stejném mostě 140 000 lidí v metru. Pokud by ovšem veřejná doprava nebyla do jisté míry veřejnou službou dotovanou všemi, podíl by se začal pomalu měnit. Ale ne moc dlouho. Už při 60 000 aut by došlo k výraznému nárůstu kolon a zdržení, při 80 000 by tam auta stála celý den a už by neprojel skoro nikdo. Načež by se všichni museli složit na širší ulice, vybourání dalších částí měst a zdvojené či ztrojené mosty apod. Což je stejný princip jako dotace na MHD, ovšem s poněkud příznivějším zásahem do vzhledu města.

+1/0
8.1.2013 17:17

M24a94r71t94i69n 44P67á72t33ý 7604676441

Tak by se prostě našel nějaký rovnovážný bod + by třeba lidé v okolí Nuseláku dobrovolně dotovali MHD, aby jim tam ubylo aut a třeba i někteří řidiči by zadotovali provoz MHD, aby se jim lehčeji jezdilo.

Možná by se domluvili a šli by tou cestou co popisujete, vzhled města není nic co by muselo být za každou cenu zachováno.V

0/0
8.1.2013 17:41
Foto

M61a11r57t46i60n 77Š13u23b34r93t 1145581824375

No a ono to celé platí nejen pro okolí Nuseláku, ale pro celé město a ta dohoda "dobrovolné dotace" je náš princip dotace MHD, jak jej známe.

0/0
8.1.2013 22:07

M65a30r50t82i89n 16P71á74t23ý 7174656241

Vy dotujete MHD dobrovolně?8-oR^V

0/0
9.1.2013 6:41



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.