Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72a92r14t53i29n 85P44á16t53ý 7654456341

Lepší by to bylo udělat jinak - spravedlivěji.

Každý kdo nastoupí do MHD by se jednoznačně identifikoval a přístroj by mu za měsíc nasčítával přepravenou vzdálenost. Na konci měsíce by správce MHD sečetl náklady, podělil by je osobokilometrama a každý by zaplatil svůj podíl na přepravě.

MHD by nebylo dotováno těmi, co o jízdu v MHD nestojí a nepoužívají tento druh pohybu.V

+1/0
8.1.2013 15:45
Foto

J62i28ř29í 33R39e63m62e35š 6317246658925

v tom případě by nikdo MHD nejezdil. Sečtené NEKONTROVATELNÉ NÁKLADY by cenou osobokilometru odradili každého zájemce.

0/0
8.1.2013 16:01

M97a66r68t32i81n 50P20á80t51ý 7404586341

Taď jsou náklady kontrolovatelné?:-)V

0/0
8.1.2013 16:07

M15i55l81o10s40l20a67v 53K65a71n93t45o47r54e72k 1529867391909

Pátý, Pátý meleš páté přes deváté;-DKdyby DPP efektivně hospodařil, tak ztrátový není. Pokud bych měl akceptovat tvůj návrh, tak si přeji, aby mne DPP mě dopravil přímo k cíli a nedělal se mnou vyhlídkovou jízdu po Praze. A jinak tobě by se líbilo, kdybys přišel do hospody naporoučel sis hostinu a hospodský by si podle tvého obžerství, ale na základě svých kalkulací po skončení žranice ti vystavil účet;-D.

0/0
8.1.2013 16:39

M50a73r94t94i79n 87P34á52t35ý 7344666191

Přesně tak, nelíbí se mi to. Tak totiž MHD funguje, díky že jste to pochopil.V

V současné době, každá pražská rodina dotuje MHD částkou skoro 50tisíc korun ročně a to si nemusí ani "přivonět". To je žranice! Jenže to nejde přímo z jejich kapsy, tak je to moc netrápí.

A jen tak mimochodem, opravdu si myslíte, že MHD v Praze může ušetřit dvě třetiny nákladů? Jak?:-)

0/0
8.1.2013 17:11

M62a56r38t93i25n 17P61á78t37ý 7364116631

Chybka - je potřeba ušetřit 3/4 nákladů. Jestli víte jak, jste borec!V

0/0
8.1.2013 17:12
Foto

M33a71r72t52i92n 26Š66u55b27r72t 1485711584265

Náklady na MHD jsou ale náklady na chod města, na zajištění možnosti jej zásobovat, uklízet apod. Ostatně MHD se rozvíjí s rostoucí plochou města a též s tím, kolik má město obyvatel. Protože město nedokáže fungovat tak, aby se každý přepravoval individuálně a současně poskytovat další služby. Když každý řekně, že odpadky bude vozit na skládku sám, na ulici si bude svítit baterkou, splašky balit do zavařovaček...tak to asi neoznačíte za dobrý nápad. Město poskytuje nějaké služby, které si platíme my všichni, abychom mohli fungovat všichni dohromady. A MHD je naprosto stejnou službou, která souvisí s chodem města, a která individuálně hrazena každý za své jaksi fungovat nemůže.

+1/0
8.1.2013 17:22

M55a12r83t76i80n 84P40á50t70ý 7434746351

S těma vodárnama, kanalizacema a skládkovným nemáte tak docela pravdu. Ve většině měst je to výdělečná činnost. Namátkou sem nahlédl do výroční zprávy Pražské služby na svážení odpadu jsou v plusu :-)V

Takže jsou služby veřejnosti, co fungovat bez dotací můžou.

Na druhou stranu, jaký je rozdíl když za službu dám stovku a pak vám dám ještě tisícovku, abyste tu službu osmi stovkama ještě doplatil?

0/0
9.1.2013 6:46
Foto

M70a49r57t31i54n 30Š16u43b36r90t 1295691104405

Ovšem, aby se ti, co nepoužívají MHD, mohli vůbec pohybovat, musí existovat obrovské procento těch, kteří MHD využívají. takže dotace na MHD je vlastně i dotací na to, aby třeba auta vůbec jakž takž jela. Aby projelo denně do Prahy 50 000 lidí po Nuseláku do centra autem, musí současně projet po stejném mostě 140 000 lidí v metru. Pokud by ovšem veřejná doprava nebyla do jisté míry veřejnou službou dotovanou všemi, podíl by se začal pomalu měnit. Ale ne moc dlouho. Už při 60 000 aut by došlo k výraznému nárůstu kolon a zdržení, při 80 000 by tam auta stála celý den a už by neprojel skoro nikdo. Načež by se všichni museli složit na širší ulice, vybourání dalších částí měst a zdvojené či ztrojené mosty apod. Což je stejný princip jako dotace na MHD, ovšem s poněkud příznivějším zásahem do vzhledu města.

+1/0
8.1.2013 17:17

M73a17r53t30i97n 45P28á55t59ý 7304516701

Tak by se prostě našel nějaký rovnovážný bod + by třeba lidé v okolí Nuseláku dobrovolně dotovali MHD, aby jim tam ubylo aut a třeba i někteří řidiči by zadotovali provoz MHD, aby se jim lehčeji jezdilo.

Možná by se domluvili a šli by tou cestou co popisujete, vzhled města není nic co by muselo být za každou cenu zachováno.V

0/0
8.1.2013 17:41
Foto

M89a10r80t77i42n 54Š93u21b79r69t 1125101274145

No a ono to celé platí nejen pro okolí Nuseláku, ale pro celé město a ta dohoda "dobrovolné dotace" je náš princip dotace MHD, jak jej známe.

0/0
8.1.2013 22:07

M29a10r17t69i70n 35P71á23t62ý 7374756301

Vy dotujete MHD dobrovolně?8-oR^V

0/0
9.1.2013 6:41



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.