Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin Šubrt

10. 1. 2011 12:04
...

Také mě zaráží, že se výbor dopravy vůbec nepozastavil nad naprosto drastickým zdražením jízdenek PID ve vnějších pásmech, tedy ve Středočeském kraji? Ono je Praze jedno, že v hlavním městě (čtyři pásma) stojí jedno pásmo cca 6,50 Kč, ale nyní při jednom pásmu navíc za Prahou si takový cestující připlatí hned 14 korun. Rozhodnutí kraje naprosto dezintegrovalo PID, protože jízdné vylítlo mnohdy až nad tarif ČD. Navíc kraj od února chce rušit řadu spojů, až 20%. Praze by to mohlo být fuk, kdyby to neznamenalo výrazný nárůst dojíždění osobními automobily. Nepřehlednost jízdného, kdy jízdenky nemají název, ale mění se jen jejich ceny a pak cestující složitě hledají, co si mají zas nově koupit, je opět úsměvná. Stejně jako to, že kraj proplácí pacientům a studentům hocičo, ale důchodci zde nemají nárok ani na poloviční jízdné. Stav PID by byl skoro na krizové jeznání výboru. Nebo už PID odepsal?... 

0 0
možnosti

looki25

10. 1. 2011 16:30
Re: ...

ono hlavně to pásmování je naprosto divný..popravdě, sám se v tom (jako nedojíždějící) nevyznám..to je P, 0, 1 atd. Naprosto zmatenej systém. Přitom by stačilo prostě striktně vymezit pásma (1-centrum, 2-zbytek Prahy, 3-x mimo prahu...třeba) a nastavit ceny za každý pásmo. Pořád se vymýšlí Nečasové a kočkopsové (kdo viděl Události komentáře, případně sestřih ve 168h tak ví), ale občas by stačilo se mrknout jinam, kde to funguje. Asi jsem neobjektivní, byl jsem tam v kuse jen týden, ale zlatej Londýn (pásmování, Oyster, turnikety atd. to každej hned ví na čem je).

0 0
možnosti

Martin Šubrt

10. 1. 2011 11:59
Díky :-)

Kdybych nebyl poněkud zdravotně indisponován, určitě bych na výbor dorazil. Od příště doufám, že se mi účast podaří. V každém případě díky za poznámky a zmínění ÚDI :-). Pochopitelně v zápisech z výboru se podobné poznámky zpravidla neobjevují. Přece jen nastolují otázky a nedej bože by mohly vyvolat práci...

Já bych měl hned dva náměty z posledního měsíce. Ač se DP v DP-Kontaktu chválí, jak zvládl sněhovou kalamitu, já jsem tedy v ulicích zaznamenal něco jiného. Respektive jsem viděl jak neschopnost vedení odnášeli hlavně řidiči. Vzhledem k tomu, že se kalamita opakovala loni 3x, je třeba už zvážit nová koncepčí řešení a spolupráci městských institucí, protože provoz MHD by se němal rozpadnout první. ostatně, že se dva roky vědělo o stavu dilatací Nuseláku a opravu jistý radní nepovolil, je jen úsměvné. I zde by se jaksi měly trošku upravit principy rozhodování a odpovědnosti. Tu havarijní opravu v metru bych nechal p. Šteinera zaplatit...

0 0
možnosti

looki25

10. 1. 2011 10:05
"chalupoida"

Toto se tady řešilo již mnohokrát, nejlépe asi na blogu Martina Šubrta, kde se občas vedla zajímavá diskuze (nejlepší diskuze však je určitě na metrowebu).

Jenže ono je to těžké. Jeden horlivý člen ODS a lékař z Motola si v bouřlivé diskuzi (a to jsme na ní byli jen 2 :-)) nedokázal prodloužení metra obhájit, ale stejně si za ním tvrdošíjně stál, i když jeho argumenty byly velmi lehko vyvratitelné (např. spádovost nemocnice, chybějící vazby, nefunkční terminály, špatná lokalizace vestibulu Červeného Vrchu, nekoncepčnost zastavování ploch na dnešní Horoměřické, návaznost příměstské dopravy atd.).

Ono vůbec nejlepší by bylo prodloužení metra A rázně utnout, protože budoucí ztráty z této zhůvěřilosti (zbytečné provozní náklady, naprosté zabití dalšího rozvoje "A" atd.) budou násobně větší, než cena dosavadní investice. Jenže, jak již bylo např. na metrowebu podtknuto, na to nikdo "nemá koule".

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS